01
19
2015

Rólunk

komment

Ez a blog a Rossz PC Játékok Sorozat 'kistesójaként' szolgáló, mára megszűnt Rossz PC Juniorok Blog nyomdokaiban kíván lépkedni. A kezdő és lelkes bemutató- és kritikakészítők itt kaphatnak építő jellegű kritikákat, segítséget a továbbiakhoz, itt indulhatnak el a népszerűség útján, akárcsak a már 'befutott' videósok, akik újabb videóikkal tisztelnek meg minket, hiszen többnyire egykor ők is innen indultak. Ezen kívül a blogról közvetlenül nézhetőek az egyes videós blogok, oldalak élő adásai, illetve a Linkek szekció alatt a fontosabb magyar játékvideós oldalak is elérhetők.

  • Bemutatót, kritikát (illetve kérdést, kérést, panaszt) a hu.back2basicsblog@gmail.com címre küldhettek.

  • Az oldal tetején található "GYIK" és "Szabályzat" menüpontot érdemes átolvasni, hiszen kötelessége mindenkinek figyelembe venni és elfogadni!


Jó szórakozást és sok sikert kíván a Back 2 Basics Blog csapata!


bbjpegprofilepic.jpg

 

Bennszülött Bálna

  • Évjárat: 1989
  • Videózás kezdete: 2014 vége
  • Terület: kortárs PC gaming
  • E-mail: bennszulottbalna@gmail.com
  • Steam: MyroLeran 
  • Youtube

 

Amióta az eszemet tudom, "gamerként" élek, gondolkozom. 7 éves koromban kaptam meg az első saját masinám, ami nem volt más, mint a legendás playstation konzol. Azokban a régi szép időkben persze nem volt pénzünk eredeti játékokra, viszont a másolás miatt szép kollekcióra tudtam így is szert tenni (ezeknek nagy része a mai napig elindul) és kiírthatatlan szerelmem a videójátékok iránt ekkor indult el. Ahogy teltek múltak az évek szép lassan felcseperedtem és mivel ez a szeszélyem továbbra sem múlt el, amikor elkezdődött az Angry Video Game Nerd sorozata a neten, én egyszerűen alig tudtam mit kezdeni magammal a soron következő részig (mai napig minden egyes videójukat megnézem). Akkor a fejembe vettem, hogy amint lehetősegem lesz rá, elindítom a saját csatornámat, amiben ennek a szenvedélyemnek hódolok én is. A Rossz Pc Játékokkal egy kicsit később, a Big Rigs-es videó után találkoztam először és egyből a szívembe zártam. FreddyD örökre átírta a magyar gamertörténelmet a videóival, amik egytől egyig gyöngyszemek és rivaldafényben fognak tündökölni az idők végezetéig. Ha egyszer én is Apa leszek, az összes videót együtt fogom újranézni az apróságokkal. Persze lehet, akkorra ez már nem fog annyira kultikusnak számítani, na de tudjátok miről beszélek...  FreddyD tehát elindított valamit, de öröksége a jelenlegi YouTube trendek alapján,(legalábbis Magyarországon) nem szállt át másokra, hiszen a videóbemutatós közösség olyan picire zsugorodott, hogy szinte már említve sincsenek sehol sem az ilyen jellegű probálkozások. Ennek én több okát véltem felfedezni... Amikor a Rossz Pc Juniorok elindult, én azok között voltam, akik idővel otthagyták az oldalt, a videókat, mivel hosszú ideig nem találkoztam egy videóval sem, ami lekötött vagy érdekelt volna. A rendszer önmaga érdektelenségétől hullott szét és mivel a mai napig nem indult be egy "játékbemutatós" csatorna sem annyira(ami ezt a stílust képviseli), ezért a műfaj itthoni kultusza a szakadék szélére sodródott. Itt jön képbe Lalee, aki fáradhatatlanul igyekszik minden erejével azon dolgozni, hogy ami egyszer szép volt, az újra elvarázsoljon másokat és most megadja mindannyiunknak az esélyt, hogy éljünk a lehetőséggel. Srácok, én a legnagyobb lelkesedéssel és motivációval vágok bele a blog managelésébe és higgyétek el, az időzítés nem is lehetne jobb. Beköszöntött ugyanis a YouTubeon a gameplay videók kora, amikor is egy játékból felvett 20 percből többszázezres nézettségek születnek, mindenfajta felkészülés vagy befektetett munka nélkül (összehasonlítási alapként értem egy játékbemutatóval szemben). Gameplay videók korábban is voltak a neten, igen, profi játékosok által rögzített csúcsplay-ek, amikből sokat tanulhattunk, ha az adott játékban szerettünk volna fejlődni. Ma ilyesmiket látunk a Tubeon? Nem. Hát, akkor hogy a fenébe lettek ezek ilyen népszerűek? Nos manapság egyre több a gamer és egyre többen szeretnénk a legnépszerűbb játékprogramokkal játszani, de ha pl. a pénz az akadálya vagy a játék nem ismerete, akkor nincs is egyszerűbb módja tudakozódni, mint a YouTube. Beírjuk szépen a keresőbe, hogy 'Dishonored' és már látjuk is a töménytelen gameplay áradatot, amiben kedvünkre csemegézhetünk a videósok munkái közül. Ha tetszik az élmény, általában lájkolunk és feliratkozunk, vagy megnézünk pár hasonló videót a készítőtől. Itthon, színvonalas, nem sajtóorgánum által készített játékbemutató nincs belőle, mert nem csinál senki. Jogosan kérdezhetnétek, hogy akkor mi van a Gameday Irodával meg a különböző online médiákkal (Otherworldonline,Pcguru stb.). Hát ezek között is hatalmas a különbség. Az Otherworldek profi jatékkritikákat írnak, általában igazi riporteri és kutatómunka áll a videóik mögött, no meg nem kevés tapasztalat. Mi nem velük akarunk versenyezni, sőt tiszteljük és szeretjük őket, amiért szakmailag beleásva magukat egy-egy adott programba, profi módon informálnak minket az adott játékról. Ők ezért kapnak fizetést, ez a munkájuk. A Gameday Irodás srácok azonban a korrábbiakkal eltérően álszakmai 'kritikákat' készítenek az általában frissen megjelenő játékokról, amit egyértelműen Szirmay úr karaktere tart életben. Megszoktam nézni a videóikat, de mindig azt érzem, ez az egész nem szívből jön. Valahogy egy picit sincs az az érzésem, hogy ezek a srácok hitelesen képviselik azt, amihez a nevüket adják. Ezt csak azért akartam leszögezni, hogy jelezzem, nem rájuk szeretnénk hasonlítani. Szóval itt jövünk MI a képbe. Én pár hónapja kezdtem el csupán a csatornámat, amin még rengeteg mindent kell kipofoznom, de úgy érzem, hogy hatalmas a motivációm és a lelkesedésem is, amit már csak a korábbi önmagamnak tett ígeretem miatt sem fogok elúszni hagyni. Ez a blog egy remek táptalaja lehet egy olyan közösségnek, ami igényes szórakoztatást tud készíteni a felnövőben lévő magyar játékosok ezreinek, de az öreg csontoknak is mosolyt tud csalni az arcára. Ha részese akarsz lenni a kalandnak, akkor kérlek ne habozz! Tartsunk össze és kezdődjön a móka!

 

Pacsi mindenkinek és ne feledjétek, védjétek a ceteket!

 

 

lajos.png

 

-LaLee-

  • Évjárat: 1990
  • Videózás kezdete: 2008
  • Terület: elfeledett, rejtett gyöngyszemek, különleges játékok 
  • E-mail: rockerlalee@gmail.com
  • Skype: lalee_blog
  • YouTube
  • Blog
  • Twitter

 

FreddyD Heat of War videójának véletlenszerű felfedezése óta követem figyelemmel a játékvideós közösséget, illetve a Rossz PC Játékok és Juniorok tevékenységeit. Első videómat 2008. június 2-án készítettem el. Ekkor még blogom sem volt. A blog.hu-n 2008 őszén készítettem el blogomat (LaLee's Blog), ahová 2009 februárja óta publikálok rendszeresen. Videós- és írásos formában történő játékbemutatáson kívül zenével, vízipipázással, illetve egyéb más témákkal is foglalkozom. A Rossz PC Juniorokhoz 2009 közepe tájékán csatlakoztam freddyD és Othala révén, majd 2010 nyarán Killával együtt 'elbocsájtásra' kerültünk. 2010 őszén Borsesz segítségével ismét irányításunk alá vettük a Juniorok blogot, és azóta is társaimmal és barátaimmal közösen vezetjük a blogot. 2012 környékére divatba jöttek a kommentáros gameplay és "jajdemegijedek" videók, a klasszikus játékbemutatás kárára. Főként emiatt és a bemutatókészítés iránti érdeklődés hiánya miatt 2012 májusában szerkesztőtársaimmal együtt jobbnak láttuk bezárni a blogot. Ezt követően megalakult egy oldal, az Intenger Kalózai, ami próbálta tovább vinni a RPCJr. blog hagyatékát, sajnos sikertelenül. Most 2015-ben lesz-ami-lesz alapon ismét felkaroljuk a témát, immár - sikertelenség esetén a RPCJr. emlékét nem bemocskolandó - egy új blogon. 

Szívből remélem, hogy - ha más nem, legalább hazánkban - visszahozni a korábbi stílust és a mai, javarészt igénytelen trendeket kicsit megfékezni.

Jó videózást, legyetek jók!


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://back2basics.blog.hu/api/trackback/id/tr547087465

Back 2 Basics Blog (Copyright © 2007-2015 - Design by Borsesz)